fredag 4 mars 2011

Ett tack till mina eldsjälar för min utveckling





Vad vore bloggen  utan mina eldsjälar.
Därför vill jag här ge ett stort tack vill jag ge till Herbert Felix växthus med Maria Bohr Frank och Tanja Parkkila men också  mentor Micael Hörberg som har en stor betydelse för mitt Japan koncept och för att jag har skapat en blogg.

Hösten 2009 sökte jag till ett mentorprogram Mentor Felix och tack vare projektansvarig Maria Bohr Frank fick jag under 2010 delta i Mentorprogrammet Mentor Felix. Maria har backat upp mig , trott på mig och även efter mentorskap slut har hon pepprat mig genom Facebook.
Tack fantastiska Maria för ditt stöd och uppbackning.

Tack och lov att det finns krafter som verkar för mångfald såsom MentorFelix institutet gör.Denna dag då vi människor slutar att se varande som ”vi och dem” och börjar att ser alla som ”vi” då kommer vi ha förmåga att växa med en fantastisk kraft. Vi är skyldiga detta till våra nästkommande generationer. Vid varje mänsklig möte där vi river mer barriärerna mellan oss, skapar vi oss oanade möjligheter och utveckling.

Visst lever jag även med mina barriärer och fördomar, men för var gång jag tvingas riva ner dem och ett möte kommer tillstånd upplever jag ett personlig växtkraft. Jag blir ödmjukare och upplever insikt.

Ett exempel jag fick erfara var med Tanja Parkkila. På MentorFelix kickoff så kom Tanja och hade en föreläsning om sociala media. Tanja en ung, pigg, energi kvinna med en kompetens för sin generations sociala media kanaler hade inspirerat mig. - Ok tänkte jag, ge dig själv en chans Rinella och se om 80-talisten har något som kan tillföra dig. (Herregud vilken ålders fördomar jag har.)

Tack och lov att jag mötte Tanja. För Oj Oj vad jag lärde mig mycket om sociala medier och om mig själv. Tanja hade nycklar till en dörr som jag tidigare ansåg inte var något för mig och tillsammans öppnar vi dem nu.

Jag har nu insett att genom att hålla mig på säker mark med att röra mig i en omgivning av personer med -10 år och + 10 år i min generation går jag förlorad av mycket kunnande men också av en härlig energi. Den härliga energin kände jag till som mamma till 80-talist men nu fick jag ingång till det som egen företagare. En så värdefull nyckel och lärdom jag fick.
Tack Tanja för att du fick mig att överbrygga ålders hinder som jag själv hade byggt upp men också för att du introducerat mig i sociala medier och inspirerat mig att börja använda blogg som ett verktyg. Och resan har börjat.


Micael Hörberg Chelix blev min mentor 2010 och tack vare honom som inte gav upp med att ge mig bakläxor så lyckades han stötta mig att finna vad som var det unika i mitt företagande. Det är ju min passion att få förmedla och inspirera individer kreativitet och välmående genom i japansk kultur.
Tack Micael för att du stöttade mig i att finna till min äkthet.

Tack Maria, Michael och Tanja för er gåva av support och uppbackning.
Era gåvor till mig ska jag förvalta väl och föra vidare till andra genom min verksamhet och blogg.

3 kommentarer:

  1. Tack Rinella.
    Tack för att du aldrig gav upp när jag var "elak" och ifrågasatte det du gjorde.
    Tack för att du tog det till dig, och för att du utvecklade dina tankar kring ditt företagande.
    Att få arbeta med en adept som du, och se dig utvecklas, har varit en fantastisk resa.
    Tack Rinella
    Micael Hörberg / CHELIX

    SvaraRadera
  2. Du är mycket generös och jag vill tacka och gratulera dig till det. Som du vet- Det doftar alltid lite av den hand som skänker bort rosor <3 kram

    SvaraRadera
  3. Tack själv Rinella för att du är så underbar och sprider din kunskap om Japan till oss mindre "ovetande". Jag kan med handen på hjärtat säga att det är få människor som har berört mig som du har och jag kan lika ärligt säga och jag tror inte bara att jag talar för mig själv, att vi är en hel skara här ute som kommer att följa ditt minsta lilla andetag på bloggen!! Så Rinella, keep up the good work my friend!! / Tanja

    SvaraRadera