fredag 11 mars 2011

Mitt Barndomsland Japan blöder



Sista veckorna har mitt Japan blommat ut inom mig och blivit mycket levande hos mig på olika sätt  bland annat genom bloggen här, genom underbara möten med samtal som har resulterat till att olika pusselbitar fallit på plats för mig, men också att jag har börjat få ett nätverk med personer som har en anknytning till Japan.

En dag som idag när Japan och japanska folket blöder går mina tankar till er i mitt nätverk, mitt Japan men också till dig som läsare med ett intresse för Japan. Känner en stilla ödmjukhet och empati. Men också en tacksamhet som skapar ett ännu större engagemang genom mina uppdrag att sprida den Japanska kulturen här hos oss.

Sänder mina tankar, ödmjukhet och empati till mitt barndomsland Japan och japanska folket.

1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med i denna stund av sorg över detta ofattbara! Vi ger varandra en stor kram och tänker på alla som råka ut för detta ofattbara!

    SvaraRadera