måndag 7 mars 2011

Ökad din smakupplevelse när du äter sushi nästa gång

                                                          




Gen Mai Che te-råris te 


Teet som fick mitt kynne att tänka mig bli te drickare är Gen Mai Cha te . Jag blev rekommendera på Apotekarens Te&Kaffe i Lund  att testa just denna te till sushibjudning i samband med workshops. Både jag och mina gäster/ deltagare har blivit förtjusta i teet. Teet har en god mild och friskt smak. Utöver smaken har teet något extra utöver det vanliga, tebladen är uppblandad med rostad råriskorn. En del av riskornen har i rostningen blivit poppad. Teet ser ut som te blandad med popcorn därav att den  kallas  i folkmun för popcorn te. Det tilltalar mitt lekfulla sinnet.

Så ett tips - nästa gång du äter sushi hemma , drick varm eller ljummen popcorn te.
Så får du en ökad smakupplevelse.
















Klicka för förstoring

1 kommentar:

  1. Hej Rinella. Vilken jättefin blogg du har, och vad flitig du är med att skriva! Roligt att läsa om Japan och det japanska.

    SvaraRadera