torsdag 3 mars 2011

YAMATO konsert


Så äntligen fick jag lyssna på slagverksgruppen Yamato från Japan.
Musiken som bestod av mestadels av trummor i olika format. Dessa underbara instrument som väcker urkraften hos mig. Eftersom jag har dansat en hel del i mitt liv kände jag hur min benstomme lockades till aktivitet av trummorna. Det var skönt, det var befriande och det var kraftfullt.

Trots att konserten hade fasta ramar så utstrålade musikerna lekfullhet och glädje i deras spelande.
Tänk dig en vulkan som bubblar av skratt och skoj
Det är ytterst sällan jag upplever att en konsert har fångat sin publik fullständigt som denna kväll. Vi stod upp o applåderade och ville inte släppa musikerna.

Så jag rekommenderar dig att har du möjlighet att gå och se Yamato gör det. Du kommer inte ångra dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar